2500 kolkata police recruitment,Student credit card West Bengal

0
64

2500 kolkata police recruitment{Student credit card West Bengal}ঃ- আজকে রাজ্যে মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় তিনটি খুবই গুরুত্বপূর্ণ ঘোষণা করেছে। ঘোষণা গুলির দিকে লক্ষ্য করলে দেখা যাবে তিনি আজকে তিনটি নয়, তিনি চারটি ঘোষণা করেছেন । আজকে তিনি নিয়োগ থেকে শুরু করে ছাত্রছাত্রীদের শিক্ষা লোনের জন্য ক্রেডিট কার্ডের ঘোষণা করেছেন। সঙ্গে তিনি নির্বাচনী প্রতিশ্রুতি মত দুয়ারে রেশন এবং সামাজিক সুরক্ষা নামক নতুন স্কিম নিয়ে আপডেট দিয়েছেন। এই পোষ্টে আমরা আজকের সমস্ত আপডেট তুলে ধরবো এবং এই নিয়ে কোনও নোটিশ থাকলে তাঁর ডাউনলোড লিঙ্ক ও দেবো।

2500 kolkata police recruitment{Student credit card West Bengal}

রাজ্য বিধানসভা নির্বাচন শুরু হবার আগেই যে সমস্ত প্রতিশ্রুতি গুলো মাননীয়া মুখ্যমন্ত্রী করেছিলেন তাঁর মধ্যে উল্লেখযোগ্য ছিল দুয়ারে রেশন, ডবল শিক্ষক নিয়োগ এবং পড়ুয়াদেরকে ১০ লক্ষ অব্দি এডুকেশন লোন প্রদান করা।

দেওয়া প্রতিশ্রুতি গুলোর মধ্যে আজকে কিছু প্রতিশ্রুতি নিয়ে ফের আপডেট বেরিয়ে এসেছে। প্রথম আপডেট >> আজকে তিনি জানান যে রাজ্যে ২৫০০ জনকে কোলকাতা পুলিশ পদে নিয়োগ করা হবে। এই নিয়োগ করবে কোলকাতা পুলিশ রিক্রুটমেণ্ট বোর্ড। এই সম্পর্কে নোটিশ দেখতে বা আরও নিউজ পেতে এখানে ক্লিক করুন।

CM MAMATA BANERJEE
CM MAMATA BANERJEE

মুখ্যমন্ত্রী বলেন, “ছাত্রছাত্রীদের ১০ বছর সময় দেওয়া হবে। চাকরিবাকরি পেয়ে আস্তে আস্তে মাত্র ৪ শতাংশ সুদে ঋণ পরিশোধের সুযোগ থাকবে। নিজের পায়ে দাঁড়ানোর ক্ষেত্রে এটা বিশেষ সহায়ক হবে।”

আজকের দ্বিতীয় আপডেট >> তিনি আগে ঘোষণা করেছিলেন বাংলার যুবকদের স্বাবলম্বী করতে সকল যোগ্য পুড়ায়াদের জন্য স্টুডেন্ট ক্রেডিট কার্ডের ব্যবস্থা করা। এই কার্ডের মাধ্যমে পড়ুয়ারা উচ্চ শিক্ষার জন্য ১০ লক্ষ টাকা করে ঋণ পাবে। পরে রাজ্য সরকারকে সহজ ৪% হারে পরিশোধ করতে হবে।

“To enable higher education for all eligible students, a new Student Credit Card scheme will be introduced. This Credit Card will have a credit limit of ₹10 lakh with an interest rate of only 4%, with a provision of easy repayment so that they do not have to depend upon their parents.”

2500 kolkata police recruitment{Student credit card West Bengal}

mamata _banerjee
mamata _banerjee

Student credit card West Bengal

“To make Bengal’s youth self-reliant, a new scheme for all eligible students – Student Credit Cards with credit limit up to ₹10 lakh at an interest rate of 4%Through Student Credit Cards, students pursuing higher education – under-graduation and post-graduation, shall be eligible to receive credit up to ₹10 Lakh at a subsidized rate of 4%.

Unlike a loan that is drawn as a lump sum, a Student Credit Card will provide money to students on demand at their convenience benefiting more than 1.5 Crore students over the next 5 years.”

cm mamata banerjee on market
cm mamata banerjee on market

2500 kolkata police recruitment

এই স্টুডেন্ট ক্রেডিট নিয়ে আজকে একটি টাস্ক ফোর্স গঠন করা হয়েছে। ফলে খুব দ্রুত যাতে এই নতুন প্রকল্প শুরু করা যায় সেই নিয়ে রাজ্য সরকার প্রচেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছে।

এর সঙ্গে তিনি যে দুয়ারে রেশন নিয়ে স্কিম ঘোষণা করেছিলেন তাঁর আজকে নতুন সূচনা করলেন । এই প্রকল্প দ্রুত রুপায়নে তিনি এই প্রকল্প নিয়ে টাস্ক ফোর্স গঠন করলেন।

“New facility under Khadya Sathi – No need to go to ration shops anymore. Free doorstep delivery of monthly ration to 1.5 Crore households”

” New facility under Khadya Sathi – No need to go to ration shops anymore. Free doorstep delivery of monthly ration to 1.5 Crore households Free delivery of food grains through dedicated personnel shall ensure transparent allocation of ration at the grassroots,

while catering to the average nutritional requirement of the people of West Bengal. The State shall aim to deliver ration from the fair-price shops to nearly 1.5 Crore households across the State every month for the next five years.”

এছাড়াও তিনি মাসিক আয় সুনিশ্চিত করতে মাসিক ৫০০/১০০০ টাকার যে প্রকল্পের কথা তিনি আগে ঘোষণা করেছিলেন সেই নিয়ে তিনি টাস্ক ফোর্স গঠন করলেন।

” Female heads of General Category families will be provided ₹500 monthly and SC/ST families will be provided ₹1,000. To enable higher education for all eligible students, a new Student Credit Card scheme will be introduced.”

2500_kolkata_police_recruitment
2500_kolkata_police_recruitment

A new scheme to ensure monthly Basic Income support to female heads of 1.6 Crore households of Bengal- monthly ₹500 to families of General Category (Yearly ₹6,000) and ₹1,000 to families of SC/ST (Yearly ₹12,000)The State’s monthly average Consumption Expenditure of a household is ₹5,249.

Providing a monthly income support of ₹500 (yearly ₹6,000) to General Category households and ₹1,000 (yearly ₹12,000) to SC/ST Category households, would account for 10% and 20% of their monthly expenditure respectively. This amount would be directly deposited into bank accounts of 1.6 Crore female heads of the families in West Bengal. It would include every household from SC/ST community.

For General Category, this income support would be provided to all households except those having at least one tax-paying member (42.30 Lakh people) and those owning land more than 2 hectare (2.8 Lakh people). The budget outlay for the scheme would be approximately ₹12,900 Crores every year.

Download Notice>> Click Here

<<YouTube Video about today’s press conference>>

FAQs

Can I apply for a Wb Student Credit Cards with credit limit up to ₹10 lakh ?

Right now there is NO link for application. Today CM announcement that this operation/benefit will be effective as early as possible.

Who are eligible for this Wb Student Credit Cards ?

Students pursuing higher education – under-graduation and post-graduation, shall be eligible to receive credit up to ₹10 Lakh.

Is this credit card interest free ?

NO. 4% Interest rate {subsidized}.

Kolkata police 2500 vacancy notice when declared ?

Today cm said that this 2500 police will recruit via kolkata recruitment board. For detils updates click here.

Who get 500 rupees monthly benefit ?

wherein female heads of 1.6 crore households will benefit from a universal monthly income support. Female heads of General Category families will be provided ₹500 monthly.

Who get 1000 rupees monthly benefit ?

wherein female heads of 1.6 crore households will benefit from a universal monthly income support. Female heads of SC/ST families will be provided ₹1,000. monthly.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here