{PDF}Old Voter List West Bengal Download,1952 To 1971 Voter List,Big Big News

Old_Voter_List_West_Bengal_Download
Old_Voter_List_West_Bengal_Download

In This Article We Discuss Full Updates Abut How You Get Old Voter List West Bengal Download.Here Also We Discuss About 1952 To 1971 Voter List .Govt Of West Bengal Share Website To Download Old Voter List .Here We Discuss All Possible Pont How To Download 1952 To 1971 Voter List .Old electoral rolls.

Old Voter List West Bengal Download

আপনারা জানেন যে এখন পুরাতন ভোটার লিস্ট ডাউনলোড লিঙ্ক দিয়েছে রাজ্য সরকার। সেই লিঙ্ক থেকে সহজেই আপনি আপনার পূর্ব পুরুষদের ভোটার লিস্ট ডাউনলোড করতে পারবেন। নীচে সেই অফিসিয়াল লিঙ্ক শেয়ার করা হয়েছে। কিন্তু অনেকে অভিযোগ তুলছে যে ঐ ওয়েবসাইট থেকে কোনও কোনও সময় পুরাতন ভোটার লিস্ট ডাউনলোড হচ্ছে না।

ঐ অফিসিয়াল সাইট না খোলার বা ভোটার লিস্ট ডাউনলোড না হওয়ার প্রধান কারন হচ্ছে সার্ভারের উপর প্রচণ্ড লোড। সেই কারনে সার্ভার ঠিকঠাক কাজ করছে না। কিন্তু আপনি বার বার চেষ্টা করলে ঐ সাইট থেকে পুরাতন ভোটার লিস্ট ডাউনলোড করতে পারবেন।

1952-To-1970-Voter-List
Old Voter List West Bengal Download
STATE West Bengal
Department Directorate of State Archives
Official Website wbsadte.gov.in Or CLICK HERE
Official Websiteoldelectoralrolls.wb.gov.in Or CLICK HERE
**Unofficial Website https://sites.google.com/view/oldelectoralrollswb/
Year From 1952 to 1971 Old Voter List
To Read More News Like This Click Here
1952 To 1971 Voter List

**Carefully Read About Old Voter List West Bengal Download

**Unofficial Website – যেহেতু অফিসিয়াল ওয়েবসাইট oldelectoralrolls.wb.gov.in অনেক সময় ঠিক মতন কাজ করছে না (সার্ভারের সমস্যায়),তাই আমরা নেট থেকে সার্চ করে এই (https://sites.google.com/view/oldelectoralrollswb – **Unofficial Website) টি পাই। এই (**Unofficial Website) ওয়েবসাইটের সঙ্গে বা তাঁর তথ্যের সঙ্গে আমাদের কোনও সম্পর্ক নেই এবং এই (**Unofficial Website) ওয়েবসাইটের তথ্যের জন্য আমরা কোনও ভাবে দায়ীও নয়। শুধু মাত্র আপনরা যাতে পুরাতন ভোটার লিস্ট ডাউনলোড করতে পারেন বলে আমরা শেয়ার করেছি। এই সাইটের মালিকের বা ভিজিটারদের কোনও রকম অসুবিধা হলে সঙ্গে সঙ্গে আমাদেরকে কমেন্ট করে বা আমাদের সঙ্গে Contact Email করে আমাদেরকে জানাবেন,জাতে করে আমরা এই নিয়ে কোনও পদক্ষেপ নিতে পারি। old electoral rolls নিয়ে আরও পোষ্ট পেতে আমাদের পেজটি নিয়মিত ভিজিট করুন।

1952 To 1971 Voter List , old electoral rolls

Old_Voter_List_West_Bengal_Download
Old_Voter_List_West_Bengal_Download

Directorate Of State Archives হল একটি একটি সরকারি ওয়েবসাইট । এই সাইট ভিজিট করে আপনি সহজেই পশ্চিমবঙ্গের ১৯৫২ সাল থেকে নিয়ে ১৯৭১ সাল অব্দি সমস্ত ভোটার লিস্ট ডাউনলোড করতে পারবেন।এই সাইটে এসে old electoral rolls এ ক্লিক করলে আপনি নীচের ছবি দেওয়া ওয়েবসাইটে পৌঁছে যাবেন।

1952-To-1970-Voter-List
1952-To-1970-Voter-List

এর পর আপনাকে সাল,নিজের জেলা , এবং আপনার নির্বাচনী এলাকা সিলেক্ট করতে হবে ।

Voter-List-Download-1970-West-Bengal
Voter-List-Download-1970-West-Bengal

এর পর উপরে দেওয়া ছবির মতন একটি পেজ খুলবে। সেখানে থেকে আপনি সহজেই আপনার বংশগত ভোটার তালিকা ডাউনলোড করতে পারবেন।

FAQs

আমি কি পশ্চিমবঙ্গের পুরাতন ভোটার তালিকা ডাউনলোড করতে পারবো ?

হ্যাঁ পারবেন। উপরে দেওয়া সাইট থেকে।

পশ্চিমবঙ্গের পুরাতন ভোটার তালিকা কোন সাল থেকে ডাউনলোড করা যাবে ?

আপনি ১৯৫২ থেকে ১৯৭১ সাল অব্দি ।

এটা কি শুধু পশ্চিমবঙ্গের জন্য ?

হ্যাঁ ।

অফিশিয়াল সাইট কোনটা ?

wbsadte.gov.in এবং oldelectoralrolls.wb.gov.in

অনেক সময় সাইট কাজ করছে না কেন ?

অনেক সময় ঠিক মতন কাজ করছে না সার্ভারের সমস্যার জন্য ।

1952 To 1971 Voter List বা Old Voter List West Bengal Download নিয়ে আরও কিছু তথ্য আসলে আপনাদেরকে জানানো হবে। তাই আমাদের সাইটটিকে বুকমার্ক করে রেখে দিন।

60 COMMENTS

    • It is there ..Go to – oldelectoralrolls.wb.gov.in- In home page find A Yellow Colored Row with Three Boxes …first select year , you want, wait a bit again the home page will appear , Then select District …YOU WILL FIND CALCUTTA …Select that ..then enter ..wait fraction of a minute the page may disappear ..But again the home page will open ..you will find in the first box year you choose , in the next box will now show Calcutta ..now select your constituency …select it and enter….Them in the extreme left you will find search click there …then View/Download will appear ..click there wait for some time ..In case you are downloading in smart phone find the list download folder. File size is big, as the number of pages varies from 1000-1300 ( approximately 70-75 MB). So it would be convenient to download them in Desktop/laptop. Hope this tip will help you.

  1. This is an excellent job on the part of West Bengal Government …Hats-off to Honorable CM. This will give relief to cores of Bengali, who are agonized, afraid Of NRC, NPR etc ..etc.
    Only problem , people may face, is to find the name of appropriate Constituency during the said period ‘1952-1971’. Newer generation will find it very difficult, since due to delimitation many areas have changed its Previous constituency. Also it is very tough to locate the desired area in the appropriate list , as page numbers is truly huge.
    So I would ,most humbly, request the govt. to publish guidelines with a chart for areas/ place of each constituency for all the years ‘1952-1971’ so that one can find the name of their ancestors in appropriate constituency without much difficulty.
    To make it clear, I am sharing my experience – I had no idea where ( in which constituency) can I find “Mouza -Kaikala, Dist-Hooghly” in 1952 . Luckily by trail and error method I found ,Mouza Kaikala in Haripal constituency , which was created in 1956. However still now I have no idea how to get the names of people of that area in 1952.

    • Correction :Please read “Luckily by trail and error method I found ,Mouza Kaikala in Haripal constituency , which was created in 1966” So please read 1966 in stead of 1956. Sorry for inadvertent mistake.

  2. Rajarhat A C is missing from DIST_ 24 Parganas in the year 1966. It is there in 1961.
    Kindly include.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here